Ікона "Преподобні Антоній, Макарій і Феодосій";
ХІХ ст .; дерево, олія, позолота; 31,1х26,1 см. Приватне зібрання.
Закріплена основа ікони, вилучені забруднення, зроблено потоншення потемнілого лаку авторського живопису. У місця втрат фарбового шару підведений реставраційний ґрунт, який тонований в тон і колір авторського живопису. Ікона покрита захисним шаром лаку. Твір приведений до експозиційного вигляду.
Реставратор: Сагайдак М.М.
Автор: Козачівський, копія картини Гвідо Рені
"Святий Йосип з немовлям Ісусом",
початок ХІХ ст .; полотно, олія; 122х83 см. Приватне зібрання.
Підрамник не відповідає розміру, живопис загнутий на крайки, численні розриви, деформації, потертості, осипи. Сильне пилове забруднення, пожовтіння лаку.
Реставратори: Сагайдак М.М., Мішньова Н.А.
Автор: Ерделі А. М. (1891 - 1955), "Пляжниці",
1930-і рр, полотно, олія; 72х59 см. Приватне зібрання.
Підрамник не відповідає розміру, живопис загнутий на крайки, кракелюр ґрунтового походження, що вимагає закріплення, потертості, осипи, записи. Сильне пилове забруднення, пожовтіння лаку, кіптява.
Реставратор: Сагайдак М. М.
Автор: Лагоріо Л. Ф., "Морський пейзаж",
1878 р полотно, олія; 76х101,5 cм. Приватне зібрання.
Стан твору незадовільний.
Численні деформації основи, деструкція підрамника, пилове забруднення, потертості, осипи, сліди замокання. Сильне пожовтіння покривного лаку, записи.
Реставратор: Сагайдак М. М.
Автор: Непийпиво В. Г., "Весняна повінь";
1962 р полотно, олія; 100х130 см. Приватне зібрання.
Загальний стан твору незадовільний.
Численні розриви основи, деструкція фарбового шару, пилове забруднення, що злежалося. Сильні потертості, осипи. Сліди багаторазових замокань. Ураження грибком.
Реставратор: Зяблов В.І.
Чотиричастна ікона;
XIX ст .; дерево, олія, позолота; 36х31 см. Приватне зібрання.
XIX ст .; дерево, олія, позолота; 36х31 см. Приватне зібрання.
Зв'язок фарбового шару з ґрунтом задовільний, ослаблений зв'язок ґрунту і основи. Внизу відшарувалася і піднялася паволока. По всьому периметру масові відколи, сліди цвяхів кріплення басми (втрачена). Лицьова сторона має сильні потертості, покрита оліфою, яка потемніла і сильно забруднена.
Реставратор: Сагайдак М.М.
Н.Х .; "Художник";
1980-і рр .; полотно, олія; 120х120 см. Приватне зібрання.
Картина зрізана з підрамника, краї нерівні, деформація, діагональні порізи, заломи. Втрати живопису в місцях порізів.
Реставратор:Мішньова Н.А.
Автор невідомий; «Деісус»;
XVIII ст .; дерево, живопис олією; 131,7 х 93,5 х 3 см.
Пам'ятник знаходиться в незадовільному стані.
Пам'ятник знаходиться в незадовільному стані.
Ікона була покрита товстим шаром пилу, мала пошкодження дощок, розбіжність по стику склейки, осипи, бугрування ґрунту і фарбового шару, був відсутній зв'язок фарбового шару з ґрунтом. Більшість втрат знаходилося на центральній дошці. Нерівномірне пожовтіння лакового покриття, ікона потребувала проведення комплексу консерваційно-реставраційних робіт.
Реставратор: Омельчук К. В.
Автор: Чегодар І. Д .; "Виноградники";
70-і рр .; полотно, олія; 99,5х129 cм. Приватне зібрання.
Загальний стан твору незадовільний.
Був відсутній підрамник. Розрив полотна в центральній частині картини довжиною понад 150 см. Численні втрати фарбового шару, в тому числі руйнування від силікатного клею, в місці наклейки худ. фонду. Картина була покрита шаром пилу, кіптяви, які глибоко проникли в фактуру мазків живопису.
Реставратор:Мішньова Н.А.
|
|
Паспорт реставрації пам’ятки історії та культури (рухомої)
Документ Microsoft Word 24Kb
|
Креслення, таблиця розмірів та поперечних січень підрамника музейного типу
Рисунок JPG 394Kb
|
Олійний живопис — різновид художньої техніки з використанням фарб на органічній олії, яка здатна добре сохнути і утворювати тривалі плівки на поверхні.
Олійні фарби — суспензія пігментів (або пігментів і наповнювачів) в різних видах оліфи із додаванням сикативу, а також добавок (аеросилу,лецитину тощо), що дозволяє запобігти утворенню осаду. Вона являє собою перетерті пігменти (окис цинку, охра, сурик залізний та ін) з оліфами (натуральною, оксоль гліфталева, пентафталева тощо) і прискорювачами висихання (сиккативами).
У промисловості випускають олійні фарби двох видів: так звані густотерті (пастоподібні) і готові до використання (рідкі). При отриманні густотертих олійних фарб спочатку готують в змішувачі однорідну пігментну пасту, а після цього розтирають її на тертках для фарб. Готові до використання олійні фарби отримують шляхом змішування всіх компонентів в кулькових млинах або розбавленні густотертих фарб оліфою.
Темпера (італ. tempera, від temperare- змішувати фарби) — фарби, що готуються на основі сухих порошкових мінеральних пігментів і (або) їх синтетичних аналогів. Сполучною речовиною темперних фарб слугують емульсії — натуральні (розведений водою жовток цільного курячого яйця, сік рослин тощо) або штучні (полімери тощо).
Гуаш (фр. Gouache, італ. guazzo — водяна фарба) — різновид водорозчинних фарб. На відміну від акварелі — непрозорі через домішки крейди, свинцевих білил чи каоліну. Це досить щільні, але недостатньо міцні фарби, і при нанесенні товстим шаром осипаються, не мають блиску.
Пастель (від лат. pasta - тісто) — група художніх матеріалів, спресовані, стерті у порошок фарби, які найчастіше випускаються у вигляді м'яких кольрових олівців. Назву «пастель» мають як самі фарби, так і малюнки, створені в цій техніці.
Акварель (фр. aquarelle — водяниста; італ. acquarello) — техніка живопису, що використовує спеціальні акварельні фарби, які при розчиненні у воді утворюють прозору суспензію тонкого пігменту, що дозволяє створювати ефект легкості і тонких колірних переходів. Акварель поєднує особливості живопису (багатство тону, побудова форми і простору кольором) і графіки (активна роль паперу в побудові зображення, відсутність специфічної рельєфності мазка, характерної для живописної поверхні).
Акрилові фaрби — водорозчинні фарби на основі акрилової смоли (виникли в 1950-х роках). Мають зв'язуючий елемент воду, що швидко випаровується, що в свою чергу прискорює висихання. Використовуються в будівельній справі і живописі.
Можуть використовуватися як альтернатива олійній фарбі. Висихають дуже швидко — в цьому їх перевага перед іншими фарбами. Наносити можна як у дуже рідкому, розбавленому стані, так і у вигляді пасти. Після висихання не утворює тріщин, на відміну від олійних фарб. Фарба трохи блищить, не вимагає закріплення закріплювачами і лаками, має властивість утворювати плівку.
Енкаустика — техніка малювання, в якій сполучною речовиною для фарб є віск. Ще римський письменник Пліній Старший, що написав «Історію природи» у 31 томах, згадував про малювання фарбами з воску. Енкавстика була свого часу дуже поширена для малювання образів та портретів, але з поширенням олійних фарб в XIV ст. її призабуто. Пізніші митці намагалися повернутися до малювання восковими фарбами, але це їм не вдалося.
Фреска (від італ. affresco — свіжий) — живопис на вологій штукатурці, одна із технік настінного малярства, протилежна до «а секко» (розпис по сухому). Фресками називають також твір, виконаний у цій техніці.(Робилися за допомогою сиру, шматків каменю, природних барвників та ін.).
Туш (від нім. Tusche) — специфічна фарба, виготовлена із сажі.
У готовому до вживання вигляді є суспензією дрібнодисперсних частинок сажі у воді. Для запобігання розшаровування суспензії і закріплення результату застосовуються зв'язувальні речовини (шелак або, рідше, желатин).
Туш виготовлялася з сажі, отриманої при спалюванні хвойної деревини, рослинних масел і смол; у 20 ст. використовуються також газова кіптява, сажа, що отримується при спалюванні нафти та їїпродуктів. Поряд з рідкої тушшю застосовуються також тверді плитки (суха туш), що перед вживанням розтираються з водою у спеціальному посуді.
Матеріали з Вікіпедії, вільної енциклопедії https://uk.wikipedia.org
|
|